Retourbeleid
Zo werkt ons retourproces!
Controle na ontvangst van je bestelling
Controleer direct na ontvangst van je bestelling of de artikelen onbeschadigd, compleet en volgens de factuur geleverd zijn. Mocht dit niet het geval zijn, dan dien je dit binnen 24 uur na ontvangst via klantenservice@zolio.nl aan ons te melden. Wanneer je de artikelen in gebruik neemt, is de levering geaccepteerd en kan deze niet meer geruild of teruggestuurd worden.
Terugsturen van je bestelling
- Ben je niet tevreden over het geleverde product, past het niet of is het artikel kapot? Je kan het artikel, ook zonder opgaaf van reden, binnen de zichttermijn van 14 kalenderdagen terugsturen of ruilen;
- Wil je het product ruilen voor een ander artikel? Ook dat kan bij ons. Geef dat aan bij je retouraanvraag of laat dit ons per e-mail weten;
- Alleen artikelen die compleet, ongebruikt, onbeschadigd en in de in de originele verpakking retour gestuurd worden komen in aanmerking voor een volledige vergoeding van het aankoopbedrag;
- Voor de eventuele waardevermindering die is ontstaan mogen we je aansprakelijk stellen;
- Voor het gratis terugsturen heb je wel een verzendlabel van ons nodig;
- Wij storten het aankoopbedrag inclusief de verzendkosten (van onze standaard verzendmethode) van de geretourneerde artikelen terug op het rekeningnummer of de creditcard waarmee is betaald.
Hoe werkt het?
- Binnen 14 dagen na ontvangst kan je onder aan de pagina van onze website je retour aanmelden. Hiervoor heb je het ordernummer en je emailadres nodig. Je bestelling komt nu in beeld. Je kan nu aangeven welke artikelen je wilt terugsturen;
- Na het indienen van je aanvraag wordt er een formulier aangemaakt. Druk deze af;
- Onze klantenservice zal, op werkdagen binnen 48 uur contact met je opnemen hoe we het beste je retouraanvraag tot tevredenheid kunnen afhandelen;
- Verpak de artikelen zorgvuldig in een verzenddoos en voeg het formulier dat je hebt afgedrukt erbij;
- Heb je van ons een link ontvangen met een verzendlabel druk deze dan af en plak het label goed zichtbaar op de doos;
- Breng het pakket naar een afgiftepunt van de vervoerder bij je in de buurt.
Herroepingsrecht
Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen een overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag van aflevering. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons, Zolio B.V., via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen van je beslissing de overeenkomst te herroepen. Je kan hiervoor gebruikmaken van het formulier voor ontbinding/herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om je mededeling betreffende je uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn van 14 dagen na aflevering is verstreken.
Gevolgen van de herroeping
Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van je keuze voor een andere wijze van levering en/of betaling dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van je beslissing de overeenkomst te herroepen, en wij de door ons geleverde goederen in originele staat hebben ontvangen, van ons terug. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zal je voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.